PRESSEMEDDELELSE

ZENIT CONSULT og 1C går sammen i nyt stærkt konsulenthus.

ZENIT CONSULT overtager med udgangen af maj 1C’s samlede aktiviteter i Danmark, og skaber dermed et endnu stærkere grundlag for fortsat at betjene kunder med Danmarks bedste konsulenter samt give it-freelance-konsulenter adgang til endnu flere spændende kunder og opgaver.

Det er et stigende behov for kvalificeret IT-arbejdskraft til danske virksomheder, der er udgangspunktet for ZENIT’s opkøb af 1C. ”De fleste danske virksomheder har IT som en afgørende del af forretningsstrategien og mange designer og udvikler egne systemer for at sikre konkurrenceevnen. Ofte har virksomhederne behov for at få tilført ekstra IT-arbejdskraft, både ved midlertidigt ekstra bemandingsbehov, men også for at få tilført spidskompetencer”, udtaler ZENIT’s adm. direktør Michael Willumsen.

”En vigtig del af konkurrenceevnen for konsulenthuse, er den kritiske masse af konsulenter, som gør det muligt at tilbyde de bedste kompetencer hurtigt, smidigt og til en konkurrencedygtig pris. Vi har derfor undersøgt hvilke konsulenthuse, der både har adgang til dygtige konsulenter samt komplementeret os på kundesiden og der er valget så faldet på 1C”, fortsætter Michael Willumsen.

Efter opkøbet af 1C beskæftiger ZENIT nu næsten 200 medarbejdere, hvoraf størstedelen arbejder som it- konsulenter på tværs af virksomheder, brancher og roller.

Udover en konsulentforretning har 1C ligeledes to andre forretningsområder, som ZENIT har været interesseret i at overtage. Det er dels et tilbud om it-udvikling i Østeuropa, hvor omkostningsniveauet er langt lavere og dels et agentur på MicroStrategy i Danmark.

”MicroStrategy er en af verdens førende Business Intelligence leverandører, og gennem det nye større samarbejde med ZENIT, kan vi tilbyde en endnu stærkere salgs og implementeringspartner i Danmark”, udtaler Søren Ohm Povlsen, der fortsætter som Partner i det nye fusionerede selskab og som ansvarlig for MicroStrategy i Danmark.

Lars Wørzner, adm. dir. for 1C er ligeledes glad for det nye samarbejde. ”En vigtig del af beslutningen om at gå sammen med ZENIT, har været ønsket om at kunne betjene vores kunder endnu bedre gennem en større rekrutteringsbase af konsulenter. I vores del af branchen er kritisk masse en vigtig konkurrenceparameter. Desto flere konsulenter, desto større kundeinteresse og desto flere kunder, og dermed langt nemmere er det at tiltrække de kloge hoveder. ZENIT er den helt rigtige overtagelsespartner for 1C. Vi er sikre på, at kunder, konsulenter og medarbejdere vil blive glade for den nye konstruktion”, udtaler Lars Wørzner. Han fortsætter i ZENIT’s advisory board og skal hjælpe med at udvikle den samlede forretning fremover, mens Michael Willumsen fortsætter som adm. direktør for ZENIT.

For mere information:

Michael Willumsen
Adm. direktør, ZENIT Consult

Lars Wørzner
Adm. direktør, 1C

Søren Ohm Povlsen
MicroStrategy

Om 1C:

1C (www.1C.dk) er et dansk konsulenthus, der har IT-konsulenter indenfor et bredt spektrum af IT-kompetencer, inklusiv projektledere, software arkitekter og udviklere. Desuden har 1C software udviklingsressourcer i lavtlønslande, samt Business Intelligence løsninger basseret på MicroStrategy.

Om ZENIT Consult:

ZENIT Consult (www.zenit.dk) har de mest erfarne og bedst kvalificerede it-konsulenter indenfor en lang række teknologier, og løser opgaver fra analyse til implementering i alle typer it-projekter. ZENIT løser opgaver for handels- og transportsektoren, finanssektoren, energibranchen, medicinalindustrien, telesektoren, den offentlige sektor samt produktionsvirksomheder.

Om MicroStrategy:

MicroStrategy (www.MicroStrategy.com) er en førende leverandør af enterprise løsninger for Business Intelligence (BI) og mobile platforme. BI platformen giver de største globale virksomheder mulighed for at analysere store mængder data, som er lagret på tværs af organisationen således, at virksomhederne kan træffe bedre forretningsbeslutninger.